بر اساس این گزارش: "با توجه به آن که صندوق ذخیره ارزی در حال حاضر خالی است و ذخائر بانک مرکزی نیز که پیش از آغاز کار احمدی نژاد بالای 70 میلیارد دلار بوده، اکنون در حد 100 میلیارد دلار است، مشخص نیست حدود دویست میلیارد دلار از درآمد کشور چه شده است."
این در حالی است که به دلیل افزایش شدید نقدینگی از 60 هزار میلیارد تومان به حدود 400 هزار میلیارد تومان، دولت درآمد ارزی را صرف کاهش نقدینگی نکرده و همچنین، بدهی های خارجی ایران نیز نسبت به سال 1383 کمتر نشده و در همان سطح حدود 20 میلیارد دلار ثابت مانده است.
از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی هم در جلسه یکشنبه خود با نمایندگان سوال کننده از رییس جمهور، اعلام کرد که از سال گذشته تا تیر ماه امسال ارز 1226 تومانی به واردکنندگان برای واردات ارائه شده است و هیچ مابه التفاوتی از فروش ارز عاید بانک مرکزی نشده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر