جمعه

نامه کمپین نه به حجاب اجباری به احمد شهید

نامه مورد بحث به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است و اکنون در مرحله‌ی جمع آوری امضا قرار دارد. برای امنیت امضاکنندگان نیز از سوی گردانندگان کمپین اعلام شده که اسامی افراد منتشر نمی‌شود مگر با اجازه‌ی آن‌ها. در این نامه به نقض حریم خصوصی زندگی مردم در ایران اشاره شده است و در بخشی از متن نامه آمده است: «متاسفانه حجاب در ایران تبدیل به اجباری قانونی شده و دست نیروهای نظامی و امنیتی را برای دخالت در زندگی خصوصی مردم و به خصوص زنان باز گذاشته است.»
در حالیکه حدود دو هفته از آغاز جمع آوری امضا می‌گذرد، به گفته اعضا کمپین استقبال خوبی از این نامه شده و در همین مدت کوتاه نزدیک به دوهزار امضا از افراد مختلف گرفته شده است. از جمله‌ی افرادی که از این نامه استقبال کرده‌اند و اجازه انتشار اسمشان را به کمپین داده‌اند می‌توان از؛ احمد باطبی/فعال سیاسی، محمد جواد اکبرین/ فعال سیاسی و نو اندیش دینی و همینطور شروین نکویی/ جامعه‌شناس نام برد.



– نه به حجاب اجباری، عنوان کمپینی است که این روز‌ها فعالیت گسترده‌ای دارد. از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌توان به نامه به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران اشاره کرد.

 بنا بر نوشته  بامدادخبر نامه مورد بحث به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است و اکنون در مرحله‌ی جمع آوری امضا قرار دارد. برای امنیت امضاکنندگان نیز از سوی گردانندگان کمپین اعلام شده که اسامی افراد منتشر نمی‌شود مگر با اجازه‌ی آن‌ها. در این نامه به نقض حریم خصوصی زندگی مردم در ایران اشاره شده است و در بخشی از متن نامه آمده است: «متاسفانه حجاب در ایران تبدیل به اجباری قانونی شده و دست نیروهای نظامی و امنیتی را برای دخالت در زندگی خصوصی مردم و به خصوص زنان باز گذاشته است.» در حالیکه حدود دو هفته از آغاز جمع آوری امضا می‌گذرد، به گفته اعضا کمپین استقبال خوبی از این نامه شده و در همین مدت کوتاه نزدیک به دوهزار امضا از افراد مختلف گرفته شده است. از جمله‌ی افرادی که از این نامه استقبال کرده‌اند و اجازه انتشار اسمشان را به کمپین داده‌اند می‌توان از؛ احمد باطبی/فعال سیاسی، محمد جواد اکبرین/ فعال سیاسی و نو اندیش دینی و همینطور شروین نکویی/ جامعه‌شناس نام برد.

محمد جواد اکبرین، نو اندیش دینی که پیش‌تر به کمپین نه به حجاب اجباری پیوسته بود در پیامی برای اعضا و مخاطبین این کمپین گفته بود:

دین ((تمکینی)) را آلوده به ((تحمیل کرده‌اند))؛ حجاب اجباری هم وهنِ زن است و هم توهین به ایمان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر