جمعه

کلینتون: واشینگتن خواستار اتحاد مخالفان و عدم انحراف انقلاب مردم سوریه است

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه31-10-2012 اعلام کرد واشینگتن امیدوار است که مخالفان سوریه بتوانند در سطح گسترده تری عمل کنند تا انقلاب مردم سوریه علیه نظام بشار توسط تندروها منحرف نشود. سخنان کلینتون زمانی مطرح می شود که مخالفان سوریه قرار است هفته آینده در دوحه گردهم آیند تا رهبری جدیدی که نماینده همه مخالفان در کشور باشد را بوجود آورند. به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه کلینتون که در پایتخت کروواسی در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد گفت:" اطلاعات نگران کننده ای در دست دارد که نشان می دهد اسلامگرایان تندرو سخت در تلاشند که مسیر و مشروعیت انقلاب مردم سوریه که بر ضد دیکتاتوری بوده را تغییر داده و به نفع اهداف خود منحرف کنند."

وی افزود :" مخالفان سوری باید متحد شوند تا بتواند در برابر اسلامگرایان تندرو که تلش در ربودن دستاورد انقلاب مردم سوریه را دارند، ایستادگی کنند".

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش گفت:" به این دلیل ایالات متحده می خواهد از شرکای خود در اتحادیه اروپا و کشورهای عربی برای متحد مخالفان سوریه برای یک رهبری منسجم، فعال و موثر که قادر به مقابله با خشونت رژیم سوریه و آماده برای گذار سیاسی باشد، کمک بگیرد".

کلینتون در مورد نقش شورای ملی سوریه گفت:" شورای ملی سوریه نمی تواند معرف رهبری همه مخالفان باشد اما درعین حال می تواند به عنوان نماینده بخشی از رهبری مخالفان نقش ایفا کند".

کلینتون پس از دیدار با ایوو جوسیپویچ رئیس جمهور کرواسی، گفت:"ما با تمام توان خود تلاش می کنیم که از مخالفان در داخل و خارج ازسوریه یک رهبری مشروع با زیر بنایی محکم بوجود بیاوریم که قادر باشد در برنامه سیاسی خود همه سوری ها با همه تنوع قومی و جغرافی تحت پوشش خود قرار دهد".

کارشناسان سیاسی می گویند سخنان جدید وزیز امور خارجه آمریکا بیانگر رویکردی منفی در سیاست آمریکا در قبال شورای ملی سوریه است.

این درحالی است که درگیری ها بین مخالفان سوری و رژیم اسد در تمام مناطق این کشور شدت گرفته است.

کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته بیش از 137 تن از مخالفان در مناطق مختلف سوریه به دست نیروهای اسد کشته شدند.

طبق این گزارش اغلب قربانیان از شهر حلب در شمال این کشور بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر