جمعه

یورش گارد ویژه به بند زنان و بازرسی بدنی توهین آمیز زندانیان

حدود ۲۰ زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان زن سیاسی، آنان را به شکل توهین آمیزی بازرسی بدنی کردند.به گزارش کلمه، این اقدام با واکنش اعتراضی فائزه هاشمی که در حال حاضر نماینده و وکیل بند زندانیان است، مواجه شد.براساس این گزارش، ماموران حفاظت، زندانیان سیاسی را به حیاط کوچک بند هدایت کرده و برای ساعتی همه زندانیان سیاسی را در فضای کوچک و نامناسب محبوس کرده اند. این ماموران همچنین به تفتیش وسایل شخصی زندانیان پرداختند که با واکنش زنان زندانی روبرو شد.
این زندانیان سیاسی برای نشان دادن اعتراض خود، اقدام به سر دادن شعار “یا حسین میر حسین”، “مرگ بر دیکتاتور”، “موسوی زنده باد کروبی پاینده باد” کرده و سرودهای “ای ایران”، “یار دبستانی” و “نه خارم نه خاشاک”  را خوانده اند.
این یورش همچنین اعتصاب غذای جمعی از این زنان سیاسی را به دنبال داشته است.
به گزارش کلمه، تا کنون ۹ نفر از زندانیان سیاسی زن از جمله بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی در اعتراض به این اقدام ماموران حفاظت -اطلاعات زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانیان سیاسی زن خواستار عذرخواهی رسمی رییس زندان اوین و مسوولان اداره حفاظت این زندان و همچنین ارایه ضمانت هایی از سوی آنان مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهای شده اند.
گفته شده دردی زاده و سلامی از جمله مامورانی هستند که با شیوه های غیراخلاقی و توهین آمیز در هنگام تفتیش بدنی، اقدام به آزار بدنی زندانیان کرده اند.
بند بانوان زندان اوین تنها بندی است که زندانیان زن در آن نگهداری می شوند و اتهام این زندانیان، سیاسی است.
گفته می شود پس از شروع به کار علی اشرف رشیدی به عنوان رییس زندان اوین فشارها به زندانیان سیاسی افزایش یافته است. این فشارها طی هفته های گذشته با سخت گیری برای اعزام و درمان زندانیان سیاسی، بازرسی های بدنی در هنگام خروج و ورود و اجازه دخالت ماموران امنیتی در امور زندان تشدید شده و سبب نارضایتی و نگرانی زندانیان سیاسی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر