شنبه

افشای اطلاعات تازه از گفت‌ و گوهای مخفی ايران و آمريکا، ديدار ولايتی با مقام آمريکايی

ايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالی که دولت‌های آمريکا و ايران هر گونه مذاکره ميان خود را انکار می‌کنند، رسانه‌های غربی، اطلاعات تازه‌ای را درباره اين مذاکرات پنهانی منتشر کرده‌اند. به گزارش سرويس بين الملل «انتخاب»؛ روزنامه لوموند نوشته که بر اساس اخبار رسيده به اين روزنامه فرانسوی، ديپلمات‌های ايرانی و آمريکايی طی سال های اخير به ويژه در کشور سوئيس در چارچوب آن چه «ديپلماسی موازی» خوانده می شود با يکديگر گفت وگو کرده اند.
اين روزنامه می افزايد که اما هرگز آمريکايی ها در اين مذاکرات احساس نکردند که طرف ايرانی شان بتواند تأثير چندانی بر سطوح عالی تصميم گيری سياسی در ايران بگذارد.
لوموند می نويسد که رابرت اينرون، يکی از مقامات دولت آمريکا که در سال ۲۰۰۹ پيشنهاد مبادله اورانيوم غنی شده را به ايران داد، به طور ويژه و مخفی با علی اکبر ولايتی گفت وگو کرده است.
نکته عجيب که باعث می شود اين خبر بيشتر به دروغ شباهت پيدا کند اين است که برخی رسانه های اينترنتی نيز مدعی شده اند که ولايتی اخيراً سفری به آمريکا داشته و طائب رييس سازمان اطلاعات سپاه نيز همراه ولايتی بوده است!
اين روزنامه فرانسوی نتيجه گيری می کند که اگر باراک اوباما دوباره به عنوان رييس جمهوری آمريکا انتخاب شود، ممکن است که مذاکرات اين کشور با ايران جان تازه‌ای بگيرد.
به گزارش سرويس بين الملل «انتخاب»؛ روزنامه نيويورک‌تايمز چند روز پيش خبر داده بود که دولت‌های آمريکا و ايران نسبت به مذاکره مستقيم درباره پرونده هسته‌ای ايران با يکديگر توافق کرده‌اند.
اما سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا و همچنين علی‌اکبر صالحی، وزير امورخارجه جمهوری اسلامی ايران اين خبر را تکذيب کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر