دوشنبه

استاد کزازی: اخراج نشده ام ، کمبود بنزین یکی از دلایل بازنشستگی ام است

كتر ميرجلال‌الدين كزازي، استاد دانشكده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي كه اين روزها اخباري مبني بر اخراج او از دانشگاه در برخي رسانه‌ها درج شده است، در گفتگو با خبرگزاري شهر،‌ اين خبر را تكذيب كرد. كزازي در گفتگو با شهر در اين باره توضيح داد: من چندين بار تاكنون در اين باره با خبرگزاران و روزنامه‌نگاران گفتگو كرده‌ام، اما نمي‌دانم كه چرا اين ماجرا پايان نگرفته است. چون من 34 سال در دانشگاه درس گفته‌ام، هر استاد كه 30 سال پيشينه كار در دانشگاه داشته باشد، ‌مي‌تواند درخواست بازنشستگي بدهد. من هم به خواست خود، ‌درخواست بازنشستگي كرده‌ام.
هيچ انگيزه‌اي ديگر، جز خواست خودم در كار نبوده است، حتي آقاي دكتر شريعتي كه رييس دانشگاه علاوه طباطبايي است، به اصرار از من خواسته است كه درخواست خود را پس بگيرم، اما چون من مي‌خواهم كه برنامه آموزشي خود را در دانشگاه‌ها به دلخواه سامان بدهم، درخواست بازنشستگي كرده‌ام، چون پس از اين كه بر حقوق دانشگاهيان افزوده شد، بر ساعات حضور آنان در دانشگاه نيز افزوده گرديد.
 از سوي ديگر خانه من در حومه تهران قرار دارد، پس از سهميه‌بندي بنزين رفت‌ و آمد من از آن‌جا به تهران دشوارتر شده است. اين انگيزه‌ها، تنها و تنها، سبب شده است كه من درخواست بازنشستگي بدهم. اما اين درخواست به هيچ روي بدين معني نيست كه من پيوند خود را با دانشگاه علامه كه بدان دلبسته‌ام، چندين دهه از زندگاني فرهنگي و آموزشي خود را در آن گذرانيده‌ام، بگسلم. من همچنامن با دانشگاه همكاري خواهم كرد، اما به شيوه پاره‌وقت، به اصطلاح حق التدريسي؛ آشكارا مي‌گويم كه در بازنشستگي من هيچ تنگنايي، ‌هيچ فشاري، هيچ انگيزه ديگري در كار نبوده است، تنها من به خواست خود درخواست بازنشستگي كرده‌ام، هنوز هم حكم بازنشستگي من صادر نشده است، با همه پافشاري و اصراري كه من براي اين كار دارم. هر چه جز آنچه گفتم در خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها، رسانه‌هاي همگاني بازتاب يابد، نادرست است، من بدين گونه آن را تكذيب مي‌كنم.
دكتر كزازي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است چنين حكمي صادر شده باشد، اما هنوز به وي ابلاغ نشده باشد، گفت: اين امكان را آنقدر بعيد مي‌دانم كه مي‌گويم چنين چيزي شدني نيست. براي اين كه من هيچ ماجرايي با دانشگاه علامه يا سرپرستان آن نداشته‌ام كه به اخراج بينجامد. درباره ديگران هيچ سخني نمي‌توانم گفت، اما آنچه به من برنمي‌گردد، همان است كه روشن و آشكار گفتم و دوباره مي‌گويم. آقاي دكتر شريعتي چونان مسوول و رييس دانشگاه علامه طباطبايي به اصرار از من خواسته است كه درخواست بازنشستگي خود را پس بگيرم. حتي ايشان به من مي‌گفت كه دوست نمي‌دارد من در زمان تصدي او از دانشگاه بازنشسته شوم. من روي اين نكته تاكيد مي‌كنم، براي اين كه هرگونه گماني در اين باره زدوده شود.
كزازي در خاتمه افزود: بارها گفته‌ام كه من مردي فرهنگي‌ام، يكسره با سياست بيگانه‌ام. اگر مشكلي هم باشد كه مايه اخراج بشود،‌ قاعدتا بر مي گردد به مسائل سياسي يا به مسائل اداري و صنفي،‌ از اين دو بيرون نيست و هيچ كدام از اين دو مساله براي من نبوده است. من نه هيچ مشكل سياسي هرگز داشته‌ام و نه هيچ مشكل آموزشي و اداري. همه سرپرستان دانشگاه مرا گرامي مي‌دارند و اصرار دارند كه همكاري خود را به صورت استاد شاغل با دانشگاه ادامه بدهم. آنچه روي خواهد داد، تنها اين است كه اين همكاري به جاي آن كه به صورت استاد شاغل باشد، به صورت استاد پاره‌وقت است. من براي نيم‌سال آينده در دانشگاه درس دارم.
اين در حالي است كه اخبار مربوط به اخراج تعدادي از اساتيد انشگاه‌هاي كشور، از جمله ميرجلال‌الدين كزازي، حتي از حيطه اخبار خبرگزاري‌ها فراتر رفته و به ساحت برخي روزنامه‌ها هم كشيده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر