جمعه

یک تلویزیون جدید اپوزیسیون ایران آغاز به کار خود را اعلام کرد

مدیر تلویزیون «ر‌ها» روز پنجشنبه در یک نشست خبری در لندن، آغاز به کار این تلویزیون را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تلویزیون با هزینه امیرحسین جهانشاهی بازرگان ایرانی و بنیانگذار «جنبش موج سبز» تاسیس شده و هدف خود را ترویج آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کرده است.

در این نشست خبری گفته شد که برنامه‌های تلویزیون‌‌ رها هر روز در ساعت ۱۶ و سی دقیقه به وقت گرینویچ به مدت چهار ساعت بر روی ماهواره و اینترنت پخش می‌شود.
بر اساس این گزارش، علی اصغر رمضان‌پور، معاون وزارت ارشاد در زمان وزارت احمد مسجد جامعی، مدیر و سردبیر این تلویزیون است.

ایران امروز
درباره تلویزیون رها در سایت این رسانه آمده است که: تلویزیون ر‌ها، شبکه‌ای مستقل و غیر دولتی است که برای گسترش ارتباط میان ایرانیان در سراسر جهان، به‌ویژه هم‌میهنان داخل کشور برنامه‌های خود را از طریق ماهواره و شبکه جهانی اینترنت پخش می‌کند.
در شرایطی که سرکوب و سانسور در ایران، حضور هر رسانه ملی و آزاد را برای ایرانیان غیر ممکن ساخته، همکاران تلویزیون ر‌ها، که مجموعه‌ای از روزنامه نگاران، برنامه سازان و هنرمندان مستقل‌اند تلاش می‌کنند تا به توسعه جریان آزاد اطلاعات در باره ایران کمک کنند. تلاشی که در درون خود امید رهائی کشور و بنای ایرانی در شأن ایرانیان را می‌پروراند.
تلویزیون‌‌ رها رسانه مستقلی است که بدون دریافت آگهی‌های تجاری و منابع مالی دولت‌ها و شرکت‌های خارجی و یا هر سرمایه گذار دیگری‌، با حمایت امیرحسین جهانشاهی، بنیانگذار «موج سبز» تاسیس یافته است.
ر‌ها، رسانه‌ی باور‌ها و آیین‌های جامعه متنوع ایرانی‌ست و بخش گسترده‌ای از مخاطبان آن، نسل تازه‌ی این مرز و بوم‌اند که «فرصت تغییر سرنوشت»شان را انتظار می‌کشند.
تلویزیون‌‌ رها در حالی کار خود را آغاز می‌کند که تجربه «بهار عربی» را در پشت سر دارد؛ تجربه‌ای که نشان داد که چگونه مردم عادی می‌توانند با کمک گرفتن از رسانه‌های آزاد و مردمی، بانی بزرگ‌ترین تحول جهان عرب شوند و این رسانه نیز تلاش می‌کند در این «فرصت ویژه تاریخی» از طریق بازتاب بیطرفانه دیدگاه‌های گروه‌ها، از روشنفکران و صاحب نظران تا اقشار مختلف جامعه ایران، فرارسیدن «آینده‌ای متفاوت» را نزدیک‌تر کند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر