سه‌شنبه

20 بازیگر سینمای ایران علیه حوزه هنری بیانیه نوشتند


20 بازیگر سینمای ایران علیه حوزه هنری بیانیه نوشتند: قضاوت درباره ارزش‌های اخلاقی این فیلم‌ها بر عهدهٔ مردم است ...
____________________
بازیگران فیلم‌های برف روی کاج‌ها، بی‌خود و بی‌جهت، پذیرائی ساده، پل چوبی، من مادر هستم و من همسرش هستم در نامه سرگشاد‌ه ای به تصمیم حوزه هنری برای اکران نکردن این فیلم‌ها اعتراض کردند. متن این نامه بدین شرح است:

مدیران محترم حوزه هنری
درخبرها آمده که شما در حوزه هنری قصد دارید تا شش فیلم از آثار سینمای ایران را تحریم کنید . ظاهراً قرار است از نمایش این شش فیلم در سینماهای حوزه هنری ممانعت کنید و گویا ادعا کرده اید که این فیلم ها « ضد ارزشی » و « غیر اخلاقی » هستند.
ما بازیگران این شش فیلم هستیم ، وهویت حرفه ای خود را جدا از فیلم هایی که بازی کرده ایم نمی دانیم . فیلم های ما پاره ای از وجود ماست و بی حرمتی شما به این فیلم ها بی حرمتی به ما و به جایگاه بازیگر در سینمای ایران است.
ما بازیگران این شش فیلم در کنار آثارمان ایستاده ایم و آماده شنیدن هر نقد مثبت و منفی در باره این آثار هستیم ، ولی تهمت های شما را بر نمی تابیم و دخالت شما را در روند نمایش این آثار حرکتی غیر اخلاقی ، غیر قانونی ، و خلاف عرف و ادب سینمای ایران می دانیم.
ما چشم به انتظار نمایش فیلم هایمان در اکران عمومی هستیم و قضاوت در باره ارزش های اخلاقی این فیلم ها و رفتار شما را به مردم کشورمان می سپاریم.
با احترام،
ویشکا آسایش ، صابر ابر ، فرهاد اصلانی ، مهناز افشار ، پانته آ بهرام ، حسین پاکدل ، آتیلا پسیانی ، نگار جواهریان ، میترا حجار ، بهرام رادان ، حبیب رضائی ، مصطفی زمانی ، لادن طباطبايي، رضا عطاران ، ترانه علیدوستی ، هنگامه قاضیانی ، نیکی کریمی ، باران کوثری ، مهران مدیری ، حسن معجونی ، احمد مهرانفر . شيرين يزدان بخش
بازیگران فیلم های: برف روی کاج ها – بی خود و بی جهت – پذیرائی ساده – پل چوبی – من مادر هستم – من همسرش هستم -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر