شنبه

ولایتی : پیروزی بشار اسد، پیروزی جمهوری اسلامی است

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین المللی، امروز گفت که پیروزی بشار اسد بر مخالفانش، پیروزی جمهوری اسلامی ایران است. علی اکبر ولایتی مقاومت بیست ماه اخیر بشار اسد را در مقابل مخالفانش موجب به وجود آمدن صف بندی های جدید در مناسبات بین المللی دانسته است. مشاور آیت الله خامنه ای با اشاره به پشتیبانی روسیه از بشار اسد مدعی شده است که خط مقابلۀ جدیدی میان غرب و شرق ترسیم شده که کانون آن در سوریه و خاورمیانه است.

وزیر پیشین امور خارجۀ جمهوری اسلامی از این رویارویی به عنوان آغاز جنگ سرد یاد کرده است. علی اکبر ولایتی سپس تلویحاً موضع ترکیه را در قبال سوریه نسنجیده توصیف کرده و افزوده است که آنکارا از گسترش ناآرامی های سوریه به مناطق کردنشین خود خشنود نیست.

علی اکبر ولایتی سپس پیروزی بشار اسد بر مخالفانش را قطعی خواند و گفت که تاکنون دسیسه های بین المللی علیه رژیم بشار اسد با وتوی روسیه و چین در شورای امنیت روبرو شده است.

دیروز وزیر امور خارجۀ آمریکا، هیلاری کلینتون، با اشاره به سخنان اخیر فرماندۀ سپاه پاسداران ایران گفت که حکومت اسلامی ایران به هر قیمتی از بشار اسد پشتیبانی می کند. وزیر امور خارجۀ آمریکا در عین حال اظهار داشت که شکاف در حاکمیت رژیم سوریه آشکار است و حکومت بشار اسد محکوم به پایان یافتن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر