جمعه

احمدی نژاد: "آماده مذاکره ایم" / خامنه ای خواهان جنگ است

محمود احمدی نژاد در کنفرانسی خبری در نیویورک از آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا گف وی همچنان گفت در صورتی که ایران بتواند اورانیوم غنی شده بیست درصدی را از کشورهای دیگر خریداری کند غنی سازی بیست درصدی اورانیوم را متوقف خواهد کرد. گفته های محمود احمدی نژاد درنیویورک درباره گفتگو با آمریکا در ایران جنجال آفرین شده است. بدستور خامنه ای ، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه، پنجم مهرماه ،مقارن با سخنرانی رئیس دولت در سازمان ملل، بازداشت شد.
 محمود احمدی نژاد  در کنفرانسی خبری در نیویورک از آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا گف وی همچنان  گفت در صورتی که ایران بتواند اورانیوم غنی شده بیست درصدی را از کشورهای دیگر خریداری کند غنی سازی بیست درصدی اورانیوم را متوقف خواهد کرد. گفته های محمود احمدی نژاد درنیویورک درباره گفتگو با آمریکا در ایران جنجال آفرین شده است.  بدستور خامنه ای ، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه، پنجم مهرماه ،مقارن با سخنرانی رئیس دولت در سازمان ملل، بازداشت شد.

۲۵ نماینده مجلس روز چهارشنبه مواضع دولت درباره مذاکره با آمریکا را "نامناسب دانستند و به رییس جمهوری تذکر کتبی داده اند.این نمایندگان در تذکر خود گفته اند موضع محمود احمدی نژاد در خصوص مذاکره با آمریکا "با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت کشور" ناسازگار است.

محمدحسين دهدشتی نماينده آبادان گفته های رییس جمهوری را "نسنجيده و تأمل برانگيز" خوانده و گفته موضع او درباره ربطه با مذاكره با آمريكا مخالف مصوبه شورای عالی امنيت ملی کشور است.









بنابر نوشته بی بی سی این کنفرانس خبری درحالی برگزار می شود که قرار است روز پنج شنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

انتظار می رود آقای نتانیاهو از این سخنرانی برای انتقاد جدی از ایران استفاده کند.

جیمز رابینز خبرنگار بی بی سی در نیویورک می گوید قرار است نخست وزیر اسراییل ایران را خطرناک ترین کشور جهان معرفی کند و بگوید نباید به تهران اجازه داد به خطرناک ترین اسلحه جهان، یعنی تسلیحات هسته ای مجهز شود.

پیشتر نخست وزیر اسراییل تلاش کرده بود دولت آمریکا را به تعیین خط قرمزی وادارد که در صورت عدول از آن اقدام نظامی علیه ایران صورت بگیرد.

با این همه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت هنوز بر این باور است که وقت برای حل دیپلماتیک بحران هسته ای ایران باقی است.

آمادگی در نیویورک، تذکر در تهران

گفته های محمود احمدی نژاد درنیویورک درباره گفتگو با آمریکا در ایران جنجال آفرین شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی ایران عنوان یک خود را به تذکر کتبی نمایندگان مجلس به رییس جمهوری اختصاص داده است.

۲۵ نماینده مجلس روز چهارشنبه مواضع دولت درباره مذاکره با آمریکا را "نامناسب دانستند و به رییس جمهوری تذکر کتبی داده اند.

این نمایندگان در تذکر خود گفته اند موضع محمود احمدی نژاد در خصوص مذاکره با آمریکا "با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت کشور" ناسازگار است.
محمدحسين دهدشتی نماينده آبادان گفته های رییس جمهوری را "نسنجيده و تأمل برانگيز" خوانده و گفته موضع او درباره ربطه با مذاكره با آمريكا مخالف مصوبه شورای عالی امنيت ملی کشور است.

از سوریه تا کانادا

رییس جمهوری ایران در کنفرانس خبری خود قطع رابطه کانادا با تهران را "بی اهمیت" دانست و گفت: "هر کشور حق دارد با کشور دیگه رابطه داشته باشد یا نداشته باشد، من این مووضوع را خیلی مهم نمی دانم."

آقای احمدی نژاد با تاکید بر این که ایران رابطه اقتصادی چندانی با کانادا نداشته گفت: "در هر رابطه منافعی برای هر دو طرف هست که با قطع شدن رابطه منافع هم از بین می رود."

این در حالی است که چندی پیش وزیر خارجه آقای احمدی نژاد از کانادا به دلیل تعلیق روابط با ایران انتقاد کرد و گفت جمهوری اسلامی می خواهد "بهترین روابط را با کانادا داشته باشد."

کانادا سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و دیپلمات های ایرانی در خاک خود را نیز وادار به ترک کانادا کرد.

رییس جمهوری ایران در عین حال از تلاش برای تشکیل گروه تماسی تازه برای حل بحران سوریه گفت و ابراز امیدواری کرد کسانی که "بر طبل جنگ می کوبند شرایط سوریه را درک کنند" و به تفاهم در این کشور کمک نمایند.

آقای احمدی نژاد در این سخنرانی گزارش ها درباره حضور سپاه قدس در سوریه را که به نقل از فرمانده سپاه پاسداران ایران منتشر شده بود تکذیب کرد و گفت نقل قول ها غلط بوده است.

ده روز پیش سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران حضور تعدادی از نیروهای سپاه قدس در سوریه را تأیید کرده بود، اما گفته بود این حضور به معنای حضور نظامی نیست

به گفته آقای جعفری "ایران در مقایسه با بعضی کشورهای عربی و غیرعربی، در سوریه حضور نظامی ندارد. ما به سوریه، به عنوان حلقه مقاومت که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند، کمک های فکری و مشاوره ای می دهیم و به آن افتخار می کنیم. سپاه هر گونه مساعدت فکری و حتی حمایت اقتصادی انجام می دهد، اما حضور نظامی ندارد".

سخنگوی وزارت خارجه ایران در محاصره معترضان

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران که در حال حاضر در نیویورک است روز گذشته هنگام عبور از خیابان مورد حمله گروهی از ایرانیان معترض قرار گرفته است.

وب سایت روزنامه وال استریت ژورنال نیز تصاویری را از این حادثه منتشر کرده که نشان می دهد پلیس تلاش می کند آقای مهمانپرست را از حمله چند معترض خشمگین حفظ کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در این تصویر چهره ای پریشان و لباسی به هم ریخته دارد.

مشخص نیست آیا این دیپلمات ایرانی بدون حضور هیات همراه و یا محافظان خود به خیابان آمده و یا از آنها جدا افتاده است.

پلیس نیویورک توانسته آقای مهمانپرست را نهایتا از خیابان عبور دهد و به منطقه ای امن برساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر