شنبه

سپاه قدس در سوریه یک گارد نخبه ۶۰ هزار نفری علوی درست می کند

پایگاه خبری آذربایجان : برخی رسانه ها از عزم نظام بشار اسد برای تشکیل ارتشی در درون  ارتش متشکل از ۶۰ هزار نیروی علوی مذهب خبر داده اند که افراد آن تحت آموزش نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند.این خبرگزاری به نقل از یکی از کارشناسان در دانشکده بین الملل مطالعات استراتژیک در لندن گزارش داده است: “سازمان های اطلاعاتی غربی به اطلاعاتی دست یافته اند مبنی بر این که گروه های لباس شخصی مسلح وابسته به نظام بشار اسد از طایفه علوی ، به این گردان نخبه ای که شبیه سپاه پاسداران ایران است خواهند پیوست.”
این کارشناس افزوده است که آماده سازی و آموزش این گردان نخبه ، به دست کارشناسان ایرانی حاضر در سوریه صورت می گیرد که شمار آن ها به ۲ هزار نفر می رسد. او ادامه داد: “انتظار داریم که شمار نیروهای دولتی در چند ماه آینده افزایش یابد. این مساله نشانگر طولانی تر شدن بحران سوریه و کسب موفقیت هایی توسط نظام بشار اسد است.”
به گفته کارشناسان، این گردان در صورت تشکیل، در مواقع ضروری، از مناطق علوی نشین در ساحل مدیترانه ای سوریه حمایت خواهند کرد.
معترضان سوری و مقام های غربی، همواره از کمک نظام جمهوری اسلامی ایران به نظام بشار اسد در نبرد با مخالفان سخن می گویند. چندی پیش ۴۸ ایرانی در سوریه توسط مخالفان دستگیر شدند. مخالفان می گویند که آن ها از نیروهای سپاه پاسداران هستند و برای آموزش نیروهای دولتی سوریه و عملیات شناسایی به این کشور اعزام شده اند. مقام های ایران اما می گویند که آن ها زائر اماکن مذهبی هستند.
منبع  العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر