چهارشنبه

محمود احمدی نژاد سعی میکند مشکلات را به گردن رهبر ایران بیندازد, ارشاد علیجانی

احمدی نژاد مراد خود را به جای آقای خامنه‌ای آقای مشایی انتخاب کرده و آمریکایی ها هم روی صحبت‌های ایشان حسابی باز نمیکنند؛ ایران دارد آماده جنگ میشود و بخش انتصابی حکومت دارد خودش را آماده جنگ میکند. ایشان با این گونه تحرکات میخواهد به مردم ایران بگوید، من موافق برقراری رابطه هستم و تمام مشکلات را به گردن آقای خامنه‌ای بیندازند.
محمود احمدی نژاد که به نیویورک سفر کرده است طی سخنرانی‌ای، اسرائیل را «کشوری بی‌ریشه» و حکومت آن کشور را «رژیمی جعلی» نامید و از جامعه جهانی خواست تا «تلاش کند که سرزمین‌های اشغال شده به صاحبان آن بازگردد.» اما از سوی دیگر عنوان کرد، اگر آمریکا یک قدم مثبت بردارد کمک میکنیم تا روابط سریعتر شکل بگیرد.

محمود احمدی نژاد برای بار نهم راهی نیویورک شد تا رکورد سفر مقامات ایرانی به آمریکا را بشکند.
او همچنین در این سفر نیز مواضعی اتخاذ کرد و جملاتی گفت و رفتارهایی از خود نشان داد که از رسانه‌ها تا شبکه‌های مجازی را به خود مشغول کرده است.
از آمادگی وی برای بهبود روابط با کاخ سفید با ایراد این جمله که: «آمریکا یک قدم مثبت بردارد، کمک می کنیم تا روابط سریع تر برقرار شود.»، تا پاسخ او به سؤال خبرنگاری درمورد اعتراض نمایندگان مجلس ایران به تعداد زیاد همراهان وی در سفر به آمریکا!
من فکر میکنم انگیزه ایشان از این کارها شخصی و خودنمایی است و همچنین میخواهد بگوید من بشیر و پیامبر هستم و ظهور منجی را گوشزد میکنم و هر سال خبر ظهور امام دوازدهم را میدهند و فکر کنم امسال احتمالا بیشتر از این چیزها، از ایشان بشنویم

احمدی نژاد تا لحظه تنظیم این گزارش، در نشستی که رسانه‌های داخلی آن را نشستی با «نخبگان آمریکا» عنوان کرده‌اند شرکت کرده است و در یک نشست جانبی سازمان ملل که گفته‌هایش باعث ترک جلسه نماینده اسراییل شد.

وی، در جلسه پرسش و پاسخ خود با نخبگان آمریکایی درباره برنامه اتمی ایران گفته: «این موضوع بین ایران و آمریکاست و اگر امروز آمریکا خود را از آن کنار بکشد، دیگر کسی در جهان ادعایی علیه ایران ندارد و لذا معتقدم باید در عرصه‌ای جدا از مذاکرات هسته‌ای آن را حل و فصل کنیم.»

احمدی نژاد، در پاسخ به سؤال یکی دیگر از نخبگان، مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی اسرائیل را رژیم صهیونیستی می‌نامند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند، اظهار داشت: این سؤال مهمی است که به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران چه ربطی به رابطه ایران با آمریکا دارد. ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم اما موضوع به رسمیت شناختن و یا نشناختن رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی به روابط ایران و آمریکا ندارد.

احمدی‌نژاد، با بیان اینکه برای بهبود شرایط بین ایران و آمریکا باید با نگاهی کلان‌تر به موضوع نگاه و ذهنیت‌ها را اصلاح کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها باید بدانند که هر اتفاقی هم بیفتد دوران حکومت سابق در ایران تکرار نخواهد شد و باید با شرایط امروز خود را تطبیق دهند واین در حالی است که دولت‌های آمریکا ۳۳ سال فرصت را برای تعامل با ایران از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تأمل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها نه تنها این انقلاب را به رسمیت نشناختند بلکه توطئه‌هایی را نیز علیه آن ترتیب دادند و این تلقی برای ملت ایران پیش آمد که این توطئه‌ها از سفارت آمریکا طراحی و مدیریت می‌شود و باید به ملت ایران حق داد؛ چرا که تلاش کرده است تا کشور و انقلاب خود را حفظ کند بویژه آنکه پس از تسخیر سفارت، اسنادی بدست آمد که نشان می‌داد واقعاً در سفارت آمریکا خبرهایی بوده است.

رییس‌دولت با اشاره به اینکه ایران برنامه‌های بلندمدت و مسلسلی برای تولید برق از نیروگاه‌های هسته‌ای دارد، افزود: از اینکه آمریکایی‌ها در ساخت این نیروگاه‌ها و تأمین سوخت مورد نیاز آنها مشارکت کنند، استقبال کرده و آن را گامی اعتمادساز از سوی آمریکا ارزیابی خواهیم کرد.

اما برخی از کارشناسان مسایل سیاسی معتقدند که اظهارات محمود احمدی نژاد در این سفر، برخلاف دفعات گذشته که خوراک خارجی و رسانه‌های خارجی باشد، بلکه تماماً ندایی به درون ایران است. محمد رهبر از این دست تحلیلگران است.

محمد رهبر- روزنامه نگار و کارشناس مسایل سیاسی، در این زمینه در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت: « کارهای آقای احمدی نژاد را نباید تصور کرد که فکری پشت آن هست و یا اندیشه شده صورت میدهد و برنامه‌ریزی‌ای در آن وجود دارد. ایشان در سال اول، سنتی برای خود ایجاد کرد که هر سال به آمریکا برود و هر سال نیز هیأتی که می‌برد، گسترده تر شده است. ایشان دوست دارد خود نمایی کند و تیتر اول خبرها بشود و یکی دور روزی نظر دنیا را به خود جلب کند.»

وی همچنین ادامه داد: «در بدترین بحران اقتصادی ٥٠ - ٦٠ سال اخیر ایران، زمانی که دلار همین امروز به ٢٦٣٠ تومان رسیده است و اقتصاد ایران دچار فروپاشی شده است، رفته‌اند سفر؛ بدون اینکه لحظه‌ای تأمل کنند، این فاجعه در ایران دست‌پخت ایشان است. من فکر میکنم انگیزه ایشان از این کارها شخصی و خودنمایی است و همچنین میخواهد بگوید من بشیر و پیامبر هستم و ظهور منجی را گوشزد میکنم و هر سال خبر ظهور امام دوازدهم را میدهند و فکر کنم امسال احتمالاً بیشتر از این چیزها، از ایشان بشنویم.»

اما سؤال اینجاست که محمود احمدی نژاد در پی انتقال چه پیامی به مردم است، آن هم در سال آخر ریاست جمهوری خود؛ سالی که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی وی باید با صندلی ریاست دولت خداحافظی کند ولی خودش متعقد است، از کجا معلوم امسال، سال آخر این دولت باشد؟

محمد رهبر در این زمینه گفت: آقای احمدی نژاد در مدار رهبری حرکت نمیکنند، از همان روزی که به خاطر عزل وزیر اطلاعات خانه نشین شد و موضع سرسختانه گرفت ایشان دیگر در مدار آقای خامنه‌ای نچرخید. ایشان مراد خود را به جای آقای خامنه‌ای آقای مشایی انتخاب کرده و آمریکایی ها هم روی صحبت‌های ایشان حسابی باز نمیکنند؛ ایران دارد آماده جنگ میشود و بخش انتصابی حکومت دارد خودش را آماده جنگ میکند. ایشان با این گونه تحرکات میخواهد به مردم ایران بگوید، من موافق برقراری رابطه هستم و تمام مشکلات را به گردن آقای خامنه‌ای بیندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر